Uniunea EuropeanムGuvernul României Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale

Detalii Proiect

Titlul proiectului:

„Îmbunătăţirea calităţii şi eficientizarea furnizării serviciilor publice în cadrul primăriei comunei Moşna” – cod SMIS: 10727

Beneficiarul proiectului:

Consiliul Local MOŞNA

Str. Principală, nr. 76, cod 557160, judeţul Sibiu
Tel. 0269/86.20.41; Fax. 0269/86.22.90
E-mail : primaria_mosna@yahoo.com; www.comunamosna.ro

Grupul ţintă:

AUTORITATEA PUBLICĂ LOCALĂ (A.P.L.) – PRIMĂRIA COMUNEI MOŞNA
Personalul Primăriei Comunei Moşna

Durata de implementare:

15 luni

Rezultate:

Rezultatele concrete ale implementării sistemului de management al calităţii sunt:

  • îmbunătăţirea circuitului documentelor;
  • metode de lucru mai eficiente;
  • se vor reduce numărul de documente, etapele intermediare şi costurile pentru furnizarea documentelor
  • informaţiile vor fi furnizate cu operativitate către public.

Impactul pe termen lung al implementării sistemului de management al calităţii în Primăria Moşna se reflectă direct în:

  • uşurarea muncii angajaţilor;
  • creşterea calităţii serviciilor furnizate de administraţie;
  • creşterea nivelului de satisfacţie al clienţilor (al cetăţenilor în cazul de faţă) – cetăţeanul va obţine documentul administrativ solicitat într-o perioadă mai scurtă, reducându-se deplasările efectuate pentru finalizarea unui demers;
  • utilizarea raţională a resurselor umane şi materiale;
  • reducerea cheltuielilor administrative;
  • îmbunătăţirea transparenţei actului administrativ.

Rezultatele implementării sistemului de management al mediului şi OHSAS asupra autorităţii publice locale – Primăria Moşna:

  • Asigurarea conformării cu legislaţia de mediu;
  • Conştientizarea angajaţilor primăriei asupra importanţei mediului;
  • Mobilizarea angajaţilor în găsirea de soluţii constructive astfel încât şi populaţia să devină conştientă de importanţa mediului;
  • Dezvoltare durabilă printr-o mai bună utilizare a materiilor prime şi a energiei, scăderea consumului de apă, reducerea deşeurilor;
  • Îmbunătăţirea imaginii publice în faţa clienţilor, partenerilor, investitorilor şi comunităţii locale;
  • Crearea avantajului competiţional pe piaţa europeană, în speţă în accesarea fondurilor europene;
  • Câştigarea încrederii părţilor interesate;
  • Îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale salariaţilor;
  • Eficienţa internă şi externă a organizaţiei înregistrată OHSAS;
  • Comunicare internă mai bună.

În plus, angajaţii primăriei vor participa la 10 cursuri de perfecţionare şi 3 seminarii. Astfel, după absolvirea cursurilor, echipa primăriei va fi formată din experţi în următoarele domenii:

  • Manager Calitate – 2 persoane
  • Manager Mediu – 2 persoane
  • Specialist OHSAS – 2 persoane
  • Auditor de Mediu – 2 persoane
  • Auditor de Calitate – 2 persoane
  • Auditor OHSAS – 2 persoane
  • Manager Proiect – 4 persoane
  • Manager resurse umane – 2 persoane
  • Management strategic – 4 persoane
  • Specialist comunicare şi relaţii publice – 12 persoane
  • Seminar legislaţie mediu şi gestionarea deşeurilor – 20 persoane
  • Seminar egalitate de şanse – 20 persoane
  • Seminar dezvoltare durabilă – 20 persoane

Perfecţionarea personalului din cadrul primăriei va avea ca rezultate:

  • Creşterea încrederii în propria persoană – respectul faţă de sine
  • Promptitudine şi profesionalism în relaţia cu cetăţeanul
  • Echipă de experţi pregătită pentru accesarea fondurilor externe necesare rezolvării problemelor comunităţii atât în domeniul mediului, cât şi în alte domenii

Alte rezultate ale proiectului:

  • Aspectul estetic al primăriei se va îmbunătăţi prin dotarea acesteia cu mobilier modern şi util, având un impact pozitiv asupra tuturor colaboratorilor;
  • Se vor re-aranja compartimentele, astfel încât activitatea angajaţilor să se optimizeze;
  • Primăria va fi dotată corespunzător cu echipamente IT necesare desfăşurării optime a activităţii;
  • Primăria va avea propria pagină de internet, astfel că locuitorii vor putea accesa mai facil întreaga gamă de informaţii de care au nevoie în relaţia lor cu autoritatea publică;
  • Se vor realiza materiale de promovare şi conştientizare a locuitorilor comunei în ceea ce priveşte importanţa mediului.

Materiale de prezentare

  Mapa Moşna (881,6 KiB, 926 hits)

  Pliant Moşna - faţă (1,1 MiB, 972 hits)

  Pliant Moşna - verso (1,2 MiB, 857 hits)

  Roll-up Moşna (3,6 MiB, 842 hits)

Studiul privind evaluarea rezultatelor proiectului